onsdag 25 november 2009

Vi drar till Malmö


Har precis klämt i mig en Mocca Cup från Espresso House. Underbara små bakverk...

Min dag har varit fantastisk idag. Jag var på SACO-mässan i Malmö. Där fanns det massor med olika universitet, högskolor och andra organisationer som promotade sig själva i en mässhall. Samtidigt gick det massor av bra och inspirerande seminarium. Jag var på två stycken, ett om studieteknik som hölls av en man vid namn Ingmar Andersson. Han var otroligt rolig att lyssna på, han hade ett speciellt sätt att uttrycka sig och han visste verkligen vad han snackade om. Studietekinik var hans grej!

Det andra seminariumet jag var på hölls utav Mia Törnblom! Hon är en av de mest inspirerande persomerna som jag har lyssnat på. En sak jag är säker på efter hennes föredrag är att jag måste läsa hennes böcker. Föredraget varade i 20 minuter och efter det ville man bara ha mer av henne! Hon och Johannes Hansen är mina livstilscoacher!

Jag spenderade även lite tid i mässhallen där jag tittade lite närmre på medicinstudier i Ungern. Det kanske inte är allas förstaval, men jag vill verkligen läsa i utlandet där utbildningen går på engelska.

Jag fick även en broschyr satt i min hand idag. Kollade inte på den så noga då, men nu när jag kom hem såg jag att det handlade om att jobba utomlands. Man kanske ska ta ett år i Kanada. Mitt i naturen. Jag älskar ju skidåkning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar